KONTAKTY NA PRACOVNÍKY ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ:
Mgr. Lenka Pataki – zástupkyně ředitele pro poradenskou činnost; výchovná poradkyně
E-mail: pataki@sspkyjov.cz
Tel.: 518 324 429 / 774 405 605
Mgr. Jana Fridrichová, Ph.D. – školní speciální pedagožka
e-mail: fridrichova@sspkyjov.cz
tel.: 518 324 429
Mgr. Vojtěch Výleta – školní psycholog
e-mail: fridrichova@sspkyjov.cz
tel.: 518 324 429
Mgr. Eva Ištvánková – školní metodička prevence
E-mail: istvankova@sspkyjov.cz
Tel.: 518 324 429 / 605 791 099
Mgr. Luděk Šebela – školní metodik prevence
E-mail: sebela@sspkyjov.cz
Tel.: 518 324 429
Bc. Sebastian Komínek – sociální pedagog
E-mail: kominek@sspkyjov.cz
Tel.: 518 324 429
PROGRAM PORADENSKÝCH SLUŽEB
Od 1. září 2016 zahájilo svoji činnost školní poradenské pracoviště. Jeho úkolem je poskytovat komplexní služby žákům, jejich rodičům a pedagogickým pracovníkům v souladu s Vyhláškou č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních v platném znění.
Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců a pedagogů. Podmínkou poskytnutí poradenské služby je písemný souhlas zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka.
Školní poradenské pracoviště tvoří výchovné poradkyně, školní metodici prevence a školní speciální pedagožka, sociální pedagožka.
Hlavní činnosti pracovníků školního poradenského pracoviště:
VÝCHOVNÁ PORADKYNĚ
- Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků.
- Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vzdělávání vyžaduje zvláštní pozornost – navrhování následné péče, spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci PLPP.
- Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami –zprostředkování diagnostiky v ŠPZ, koordinace vzdělávacích opatření.
- Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy – s PLPP, IVP, naplňováním podpůrných opatření.
- Shromažďování odborných zpráv o žácích, jejich zajišťování v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a vedení písemných záznamů o činnosti.
ŠKOLNÍ METODIK/METODIČKA PREVENCE
- Koordinace a participace minimálního preventivního programu školu.
- Koordinace a participace na realizaci aktivit školy, zaměřených na prevenci sociálně patologických jevů (záškoláctví, šikany, násilí, závislostí, vandalizmu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu, sebepoškozování, prekriminálního a kriminálního chování).
- Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování – vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem problémových projevů, nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování.
- Poskytování poradenských služeb žákům s projevy rizikového chování a jejich zákonným zástupcům.
- Individuální a skupinová práce se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci (př. integrace žáků – cizinců), se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání.
- Koordinace spolupráce školy s odbornými pracovišti a institucemi, které působí v oblasti prevence rizikového chování.
- Shromažďování odborných zpráv o žácích v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
- Zajišťování nových informací o problematice sociálně-patologických jevů, o nabídkách programů a projektů a předávání těchto informací pedagogům školy.
- Vedení písemných záznamů o rozsahu a obsahu činností, navržených a realizovaných opatření.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOŽKA
- Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče, návrhy metod a forem práce se žáky, stanovení specifik výuky podle druhu a stupně zdravotního postižení.
- Vytyčení hlavních problémů žáka a stanovení plánu podpory – druhu, rozsahu, frekvence a trvání intervenční činnosti.
- Odborná pomoc při integraci a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně žáků z jiného kulturního prostředí a žáků se sociálním znevýhodněním.
- Odborná pomoc a vytváření preventivních intervenčních programů při školním neúspěchu.
- Spolupráce na vytvoření IVP nebo PLPP a průběžné vyhodnocování jejich účinnosti, dle potřeby provádění jejich úprav.
- Koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb ve škole.
- Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům – specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně SVP, návrhy metod a forem práce se žáky.
- Individuální konzultace pro žáky a zákonné zástupce – zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodiči žáka (zákonnými zástupci).
- Konzultace s pracovníky školských a dalších poradenských zařízení.
- Vedení písemné dokumentace o všech činnostech.